Artykuł dot. tematyki:
Projekt strony www, Projektowanie stron www, profesjonalne strony www, strona www...
Strony www - jaki rodzaj strony www wybrać?

Praktycznie w każdej sytuacji, w pracy, w domu, korzystamy z licznych stron internetowych. Nie zastanawiamy sie na klasyfikacją stron www, raczej postrzegamy strony www pod kątem zawartych treści i ich funkcjonalności z perspektywy naszych własnych potrzeb. Odwiedzane przez nas liczne strony www klasyfikujemy według indywidualnych zainteresowań, a punktem odniesienia często jest szybkość odnalezienia strony www, jej tematyka czy polecenie przez inne osoby. Jednakże jeśli spojrzymy na strony internetowe z obszaru zainteresowań firm, dla których witryna internetowa jest wizytówką, kontaktem z klientami, dostrzec możemy jak duża jest różnorodność stron i przed jakimi wyborami stają posiadacze strony www. Starając się sklasyfikować strony internetowe , należy obrać jeden z kryteriów, które będzie wyznacznikiem podziału. Tym razem przyjmijmy za kryterium wartości marketingowe. Wartość marketingowa strony www oznacza jakie potencjalne korzyści może uzyskać właściciel danej strony www . Profitów tych należy dopatrywać się w pokaźnej liczbie osób wizytujących stronę internetową, nowych klientach czy zadowalającej sprzedaży reklam. I tak z powyższej perspektywy możemy wyróżnić następujące modele strony www: Wizytówki, Strony Prezentacyjne, Serwisy, Vortale, Portale i Inne: sklepy internetowe, huby branżowe, Intranet.
Wizytówka na początek - proste strony www...
Jest najprostszym rodzajem strony www . Informacje zawarte na takiej stronie www ograniczają sie do danych teleadresowych firmy, logo firmy, kolorystyka i czasami profil lub krótki opis asortymentu firmy. Ten rodzaj strony www ma za zadanie pełnić funkcje reklamową. Patrząc z perspektywy zwartości i funkcjonalności wizytówki, reklama jest spełniona w minimalnym stopniu. Co więc przemawia za takim rodzajem strony www? Największym atutem takiej strony www jest fakt zaznaczenia obecności firmy w Internecie i możliwość zamieszczania adresu strony www na tradycyjnych wizytówkach. Niestety z marketingowego punktu widzenia posiadanie elektronicznej wizytówki nie przynosi większych korzyści jej właścicielowi, wręcz potencjalni klienci w dobie powszechnej dostępności informacji mogą być zirytowani brakiem dostępu do pełnej oferty firmy na stronie www.
Prezentacyjne strony www - przede wszystkim prezentacja...
Wyróżniają się bogatą i różnorodna oprawą graficzną. Niestety ta rozbudowana grafika często utrudnia odczytanie interesującej nas części strony www. Strona główna najczęściej posiada prezentacie multimedialne flash, które maja za zadanie wywarcie jak największego wrażenia na użytkowniku. W praktyce efekt strony www jest różny, często zirytowany oczekiwaniem odbiorca może zrezygnować z dalszego użytkowania strony www. Pierwszoplanowym celem stron prezentacyjnych jest zaprezentowanie oferty i działalności firmy. Często Internet jest alternatywą dla drogiego druku katalogów, ale właściciele w różnym stopniu dbają o częstotliwość uzupełniania danych na stronie www. A propagowanie nieaktualnych informacji działa niekorzystanie na wizerunek firmy. Tak więc strony www tego typu są atrakcyjną formą prezentacji oferty firmy, ale nie stanowi wartości pod względem marketingowym, ponieważ brakuje im dynamizmu w przepływie informacji.
Serwisy www, czyli bogate w informacje strony www...
Ten rodzaj strony www znacznie odbiega od dwóch poprzednich. Ich zawartość merytoryczna stanowi zadowalający zbiór wiadomości i baz danych poszukiwanych przez użytkowników Internetu. Strony www tego typu mogą zawierać artykuły, aktualne wiadomości czy poradniki. Wielkość zasobów strony www jest uzależniona od prezentowanej oferty firmy. Serwisy www w sposób pozytywny wpływają na wizerunek firmy. W pierwszym etapie funkcjonowania może nie przekładają się na ilość zamówień, ale generują ilość odwiedzin. Z czasem siła perswazyjnego wpływu reklamy zaczyna działać pozytywnie również na zwiększenie obrotów firmy. Tak więc, przedłożenie poszukiwanych treści, bogate zasoby merytoryczne i funkcje komunikacyjne wpływają na pozytywne wartości serwisu www.
Vortale - specjalistyczne strony www...
Stanowią najliczniejszą grupę modeli stron internetowych. Strony www są wyspecjalizowane w dostarczaniu sprecyzowanych informacji tematycznych, często z konkretnych dziedzin, wąskich specjalizacji. Często posiadają określone grupy docelowe jak np. studentów, muzyków, informatyków itp. Największe grono odbiorców posiadają jednak vortale marketingowe, ekonomiczne czy finansowe. Ich daleko rozwinięta specjalizacja, spowodowała zwiększenie popularności w porównaniu do tradycyjnych portali, powodem jest możliwość otrzymania konkretniejszych informacji z dowolnym stopniem szczegółowości. Vortale wspierane są przez dodatkowe aplikacje takie jak: chaty czy fora dyskusyjne. Ukierunkowana i szczegółowa płaszczyzna informacyjna powoduje wysoką wartość marketingową vortali. Dowodem na to jest między innymi zainteresowanie rzeszy reklamodawców.
Portale internetowe - przepustka do wirtualnego świata...
Są to rozbudowane serwisy internetowe. Portale internetowe będą często przepustką do wirtualnego świata i jego zasobów. Pełniąc podstawowe funkcje jak dostarczanie informacji z różnorodnych zakresów tematycznych, portale służą użytkownikom w codziennym uzupełnianiu bazy wiedzy. Udostępnione bogate treści otwierają perspektywy zapoznania się z informacjami ze świata, gospodarki, biznesu czy informatyki, jednak kosztem ich szczegółowości. Zresztą taka jest podstawowa różnica między portalami a vortalami - brak specjalizacji przedstawianych treści. Portal stanowi pokaźną platformę zróżnicowanych serwisów informacyjnych (np. wiadomości sportowe, prognoza pogoda, notowania giełdowe itp.), udostępnia darmowe konta oraz szereg narzędzi wspomagających tworzenie internetowych aplikacji (np. zbiory oprogramowania, sklepy internetowe itp.). Pomiędzy portalem a jego użytkownikami istnieje pewna zależność oparta na obustronnej korzyści. Portale internetowe posiadają wysoką wartość marketingową, wynika ona z szerokiej perspektywy informacyjnej oraz pokaźnej rozpiętości narzędzi reklamowych.
Sklep internetowy, intranet itd...
Oprócz powyższych rodzaji wdrażanych stron internetowych występują jeszcze takie strony www jak: sklep internetowy , huby czy intranet. Łączy je złożona architektura, gdzie zawartość merytoryczna pełni drugoplanową funkcje. I tak: Huby branżowe są to aplikacje szeregujące informacje i usługi dotyczące konkretnej branży. Huby są powiązane z systemami przedsiębiorstwa i generują zyski z zakresu pobieranych opłat od sprzedawców za informacji o kliencie. Sklep internetowy - umożliwia wygodną formę składania zamówień z pomocą koncepcyjnego koszyka elektronicznego. Szybkie i bezproblemowe dokonywanie zakupów ułatwia wypełnienie formularza zamówień. W zależności od zaawansowanego systemu sklepu możemy zobaczyć historie zamówień, faktury, płatności czy ustawić newslettery. Intranet - to wewnętrzny serwis firmowy, usprawniający zarządzanie wewnętrzna komunikacją oraz zapewniający bezpieczny przepływ dokumentów w firmie. Przeznaczony głównie dla pracowników firmy, często wymaga autoryzacji czy hasła dostępu. Intranet umożliwia przepływ komunikatów firmy także miedzy rożnymi oddziałami w różnych zakątkach świata. Takie wspólne budowanie strony www integruje pracowników i utożsamia ich z firmą. Oczywiście przedstawiony powyżej podział jest tak naprawdę zalążkiem tematu rodzaii stron, stanowi punkt wyjścia do dalszych rozmów czy wyborów. Ale już teraz wiem, że wybierając model strony www musimy wziąć pod uwagę korzyści marketingowe oraz mieć na uwadze profil działalności firmy. W globalnym świecie napotykamy na różnorodne strony www - proste, jednostronnie wizytówki i bardziej złożone z rozbudowanym menu i struktura graficzną. Nowe trendy w stronach internetowych kształtują się wraz z kreatywnością grafików i wzrostem zapotrzebowania na skuteczniejsze techniki perswazyjne.
powrÓt do listy ARTYKUŁÓW
Zobacz inne artykuły...
Dobry projekt stron www to efekt pracy zespołu specjalistów
od tworzenia stron www. Dziś
nie wystarczy stworzyć projekt strony www, należy poświęcić
stronie www dużo czasu - aktualizacja strony www,
system cms, pozycjonowanie, dbanie o wygląd...
Dopasowany związek – projektowanie stron www a wizerunek firmy Najświeższe informacje w zasięgu ręki, czyli Portale Internetowe na co dzień Strony flash - czyli animacje wzbogacające strony www Strony internetowe z perspektywy działań marketingowych Strony www - jaki rodzaj strony www wybrać? Brak strony www – jeden z siedmiu grzechów Internetu Przemyślane projektowanie stron www a końcowy efekt Przekaż projektowanie stron www młodym specjalistom od wizerunku Skuteczne projektowanie stron www - jakie elementy mają wpływ na to Wsparcie dla działania marketingowego to również projektowanie stron www
Zobacz
wszystkie artykuły dot. projektowanie stron www, projekt stron www, strony
cms...

